LINA

Kära dagbok..

Föräldragruppen

Publicerad 2009-01-14 20:44:25 i bebistider

Idag har vi vart på föräldragruppen! För er som inte vet vad det är, så kan jag förklara lite kort att man sitter i en ring hos MVC (Mödravårdscentralen) tillsammans med andra blivande föräldrar och diskuterar barn, födsel m.m.

Dagens ämne var då smärtlindring och det fanns väldigt många olika invändningar i just detta samtalsämne.. Det var någon som sa att dom verkligen inte ville ha smärtlindring, eftersom att förlossningen ska vara så naturlig som möjligt. En annan sa att man självklart ska ha bedövning, för varför ska man ha ont i onödan när det finns hjälpmedel.. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till allt detta.. Jag tror att jag vill ta det lite pö om pö. Jag vill gärna känna av lite först, hur ont det verkligen gör, och bestämma utefter det.. Barnmorskan berättade om lustgas, vilket jag absolut kommer att testa! Det verkade riktigt skoj! Men men.. 

Vad tycker ni om smärtlindring under en förlossning?

Aja.. Jag måste också berätta att jag och Dennis verkligen har hamnat i en grupp där man kan diskutera och så i.. Fast första mötet visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.. Alla skulle ju presentera sig men namn, yrke, vart man bodde och när man ungefär va beräknad och om man hade fler barn sedan tidigare osv.. En kort presentation av sig själv helt enkelt.. Självklart så fick jag börja.. "Lina heter jag och har bott i Älta i tre år, men har precis köpt ett hus i Haninge, Gudö. Jag jobbar som säljare och detta är mitt första barn. Vi är beräknad till den 17:e april.. Bla bla bla.."
Dennis sa ungefär samma sak, fast han jobbar som programmerare.. Sen kommer vi till paret som sitter bredvid oss.. "Jag heter "Olle" och jobbar som överläkare på Blablabla..".. "Mitt namn är Eva" och jag jobbar som sjuksköterska på huddinge sjukhus" Nästa par: "Jag heter då "Kalle" och jobbar som jurist.. bla bla bla.." Vi har alltså två läkare i gruppen och tre sjuksköterskor..? Haha! Då känner man sig lite sådär mindre påläst.. Hehe Men det verkar ändå som att alla är pigga på att fråga en massa och diskutera..

Nästa gång så ska vi prata om Psykoprofylax..? Andningsmetods tjofräs som ska underlätta under förlossningen.. Spännande!

Vad har ni haft för er idag?

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-01-14 20:48:51

Läs gärna mitt senaste inlägg :)

Postat av: Sandra Tjulin

Publicerad 2009-01-14 20:49:21

Vad tycker ni om den här låten?

Gå in på länken här nedan och lyssna (:



http://sandratjulins.blogg.se/2009/january/leona-lewis-run.html#comment

Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Publicerad 2009-01-14 21:09:16

Jag har samlat ihop lite barnbloggar åt dig -



http://duracellmamman.se/wordpress/



http://carolina1979.blogg.se/index.html



& sen den här bloggen .. En jätterörande blogg, det är en pappa som bloggar, han förlorade sin fru & ett barn i en bilolycka .. Läs från början ! Jag grät när jag läste :(



http://singelpappa.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela