LINA

Kära dagbok..

v. 26 +6 och 10 kg tyngre

Publicerad 2009-01-16 12:36:10 i bebistider



Fyyy faan!


Imorse så var jag och Dennis på MVC för en undersökning, för att kolla att allting står rätt till med magen och så.. Idag så var det första gången som hon mätte magen på mig :) Det såg bra ut sa hon.. Jag ligger jäms med "kurvan" som man ska..

Nu kommer utmaningen tänkte jag, när hon ber mig ställa mig på vågen.. WHAT? Jag har gått upp 10 kg.. Shit det här kan inte stämma, säger jag.. Dennis och Barnmorskan bara skrattar..

(Vafan skrattar ni åt? Visste ni redan det här? Varför har ingen berättat det för mig? Syns det väl? Försöker ni göra narr av mig? Era jävlar...)

Hehe.. Skrattar jag lite nervöst, medans jag väntar på att hon ska kläcka ur sig och säga att även detta är helt normalt.. Men istället så säger hon att "alla är vi olika, vissa människor går upp mycket och andra mindre...bla bla bla" "Man ska försöka att hålla sig till sina normala matvanor och inte lockas av frestelserna.. bla bla bla"  Dennis ser på mig att detta tar väldigt hårt, och säger lite förskynt att det syns ju liksom inte på mig, utöver magen förstås.. ;)

(AAAAAHHHH!!!!!! Menar du att jag är fet? Jag har fan inte ätit godis och skit.. Jag har fan vart asduktig och hållt mig till mat. Lagom med mat..)

Jag vet att man inte ska bli så upprörd över att man går upp i vikt under graviditeten, men va fan! Vem blir inte det liksom? 10 kg på 6.75 månader.. Det är fan inte kul.. Och värre blir det sen när ungen väl är ute och man inte längre har någonting att skylla på. Det är bara att hålla tummarna att kilona försvinner lika fort som dom kom...

Kommentarer

Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Publicerad 2009-01-16 12:49:35

Åh vad roligt att du gillade designen ! Har du sett att din profilbild byter bild när man har musen över? :)



Du hade ringt imorse, ville du något speciellt ?



Föressten .. Jag funderar på att sätta upp min pinktavla men jag vill ha någon mer artist, någon snygg hårdrockare med gitarr eller nått .. Kan du komma på någon så berätta :)



Vad roligt att läsa om din upplevelse idag på bvc :) Stackare, förstår att det känns jobbigt men det är väl trots allt värt det .. Lilleman mår nog bra :)



Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Publicerad 2009-01-16 12:50:17

Åh vad roligt att du gillade designen ! Har du sett att din profilbild byter bild när man har musen över? :)



Du hade ringt imorse, ville du något speciellt ?



Föressten .. Jag funderar på att sätta upp min pinktavla men jag vill ha någon mer artist, någon snygg hårdrockare med gitarr eller nått .. Kan du komma på någon så berätta :)



Vad roligt att läsa om din upplevelse idag på bvc :) Stackare, förstår att det känns jobbigt men det är väl trots allt värt det .. Lilleman mår nog bra :)



Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Publicerad 2009-01-16 13:27:12

Men jag jobbar, det är därför jag inte har svarat :) Jag bloggar nämligen från jobbet ;) Hehe Men jag ringer dig ikväll när jag har rast !



Men inte Avril, jag vill ha en ball hårdrockskille med elgitarr elller liknande :D Kom på nått bra ! Gnugga genikölarna !!!

Postat av: Sofia Werlin

Publicerad 2009-01-16 15:16:56

ja det är jätteskoj med egna smycken :D

Postat av: L I N N E A B E N G T S S O N

Publicerad 2009-01-16 15:50:59

Fin blogg!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-21 23:45:03

Jag tror det at ratt normalt att ga upp i vikt nar man ar gravid! Och grattis till graviditeten! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela