LINA

Kära dagbok..

Las Vegas Baby!!!!

Publicerad 2009-11-21 08:13:02 i dagbok

Herre min skapare, vilket ställe!!! Det kändes som om jag dog och plötsligt vaknade upp i himlen... Vilken känsla det var att köra in i Las Vegas på kvällen igår.. Jisses! Det går bara inte att beskriva med ord.. Jag och Dennis har alltså suttit och åkt bil i nästan tre fyra timmar utan att sett ett skit! Det var ju kväll och man ser ingenting, Kolsvart! Och PLÖTSLiGT, som från ingenstans så dyker det upp ett ljus mitt i öknen... Det blir bara större och större ju närmare vi kommer...

Att befinna sig i Las Vegas är precis som på film och serier.. Jag trodde inte för mitt liv att alla mina förutfattade meningar skulle gå i uppfyllelse.. WOW!



Vi började med att ta en raggarunda längs strippen som det heter.. Och jag satt med kameran ut genom rutan som en äkta Japansk turist.. (bilder på det kommer senare, när jag har tillgång till bättre internet..)



Efter vår lilla tripp runt stan så var det dags att checka in på vårt hotell.. HOOTERS! Haha.. Det var det billigaste som vi kunde få tag på.. Men det va rätt schysst faktiskt!

På kvällen så strosade vi runt och tittade på de olika hotellen.. Vi började med MGM sen New York New York som ligger strax intill, efter det gick vi längs gatorna och strosade bara.. Det är riktigt mäktigt att se hotellen alltså.. Klockan sprang iväg och blev 01.30 innan vi hamnade i säng!!


I dag så vaknade vi rätt sent eftersom att gårdagen va lite hård.. Så efter vi packat ihop alla våra tillbehör så tog vi bilen till Palazzo och parkerade för att komma lite närmare de andra hotellen. Bredvid Palazzo ligger Venician.. Det har dom byggt upp som Venedig, med alla dess kanaler med vatten och båtar.. Och dom har alltså vattenkanaler inne i hotellet och båtar som dom skjutsar runt folk i.. Heeeelt galet! Efter det så tog vi bron över till Treasure Island, det är uppbyggt på lite mera djungeltema.. Dom har delfiner också tydligen, med det var ingenting som vi tittade på eftersom att poolområdet va stängt för dagen innan vi kom ända dit... Grr.. Bredvid TI så ligger Bellagio.. Det är ett riktigt fint hotell men den där berömda fontänen utanför! Sen var vi över till The Mirage och käkade lite middag. Det stod pizza på menyn...


Det va tamejfan den godaste pizzan som jag någonsin ätit i heeeela mitt liv!! Den hette California Club och det va kyckling, bacon (krispig bacon, inte sladdrig), tomat, isbergssallad med majonäs blandad liksom, och avocado...! WOW!! Mmm... Jag åt upp hela pizzan för jag visste att jag skulle hata mig själv efteråt om jag inte skulle göra det! Dennis orkade inte ens med sin pizza som va lika stor.. Förstår ni va illamående jag va efter den måltiden.. Uach! Men lika nöjd va jag för det! ;)

Efter middagen så fick vi helt plötsligt lite bråtton iväg.. Vi måste ju hålla oss till vårt schema när det gäller bilandet och så.. Men ni som känner oss lite mer in på livet, vet ju att det inte går att hålla ett schema när man har med oss att göra.. Istället för att skynda till bilen så träffade vi på en mycket märklig liten man i ett stånd som hade pärlor.. Vi hade sett det tidigare, men den här mannen va så trevlig så vi kunde inte låta bli att gå fram och se vad det var dom hade för sig.. Det visade sig iallafall att han har en liten hink med musslor som innehåller pärlor.. Man får välja ut en speciell mussla själv, som han sedan öppnar åt dig! Han kan givetvis inte förutse vad det är för pärla som finns innuti, om den är liten eller stor, vit, grön, guld eller svart.. Så efter att han öppnat upp musslan och tagit ut pärlan så polerar han upp den åt dig.. Sen får man själv välja om man vill köpa tillbehör för att göra ett halsband, armband, örhängen eller ring utav den.. Vi bestämmde oss för att göra min pärla till ett halsband!!
Dennis valde musslan, och min pärla blev en ljusgul, guld.. och den va STOR! Hehehe.. Den va grymt fin! Efter hela proceduren så kände vi oss väldigt nöjda, eller iallafall jag!!! Om det nu är en bluff att det är oöppnade musslor och hela den biten, det skiter jag lite i.. Hela grejjen blev ju en lite ceremoni.. Istället för att bara gå in i en guldbutik och välja ut ett smycke, så fick vi tillsammans göra ett smycke! Joo.. förresten, innan vi gjorde ett smycke av pärlan så gnuggade vi den mellan våra händer.. Mannen sa att vi skulle önska oss någoting, och om vi önskade samma sak så skulle önskan gå i uppfyllelse... I bilen någon timma senare så kunde jag inte låta bli att fråga Dennis vad han önskade... Till min stora lycka så önskade vi samma sak! ;)






Nej, nu springer klockan iväg igen.... Vi håller till i en liten stad som heter Cedar City just nu.. Det blev lite långt att köra hela vägen till Salt Lake City inatt eftersom att vi kom iväg på sent, så vi stannar bara över natten och drar imorgonbitti.. ;)

Puss och kram

Kommentarer

Postat av: Trees

Publicerad 2009-11-28 01:12:28

Men duu vilka underbara bilder:D jag förstår att det måste ha kännts grymt:D

Resa är det bästa som finns

Postat av: JENNY VENNBERG

Publicerad 2009-11-28 22:12:33

Snart är du hemma !!! WIIIIIIIIIIII :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela