LINA

Kära dagbok..

Sammanfattning!!

Publicerad 2009-11-18 19:11:26 i dagbok

Heej!

Världens värdelösaste Lina är tillbaka.. Sorry att jag inte har uppdaterat..! Jag som skötte mig så bra där ett tag,

men jag har ju så mycket som jag vill hinna med om dagarna, att jag är heeelt slut på kvällarna och knappt orkar

Facebooka..! Och DÅ är det illa! ;)

Jag ska iallafall försöka uppdatera lite granna nu när jag ändå har några minuter över.. Casper ligger och sover

lite nu innan vi ska fara iväg på Universal Studios idag.. Eftersom att Dennis är på Microsoft Convention Center så

får jag och Casper helt enkelt göra LA själva om dagarna!

Nå.. Var va vi.. Jo..

Sist jag skrev någonting så befann vi oss ju i skogarna i Redwood! Nu har vi ju kommit lite längre än så, men jag

ska ändå försöka att få med det mesta som jag har hunnit uppleva!


SAN FRANCISCO

Efter de häftiga träden i Redwood så var det dags för oss att dra till San Francisco.. Och det mina vänner är

någonting som jag sent kommer att glömma.. Vilken UNDERBAR stad!! Jag bara ÄLSKAR San Francisco!

Jag har som sagt släktingar i SF som det var meningen att vi skulle hälsa på.. Så innan vi anlände till staden så

var det ett himla sms:ande fram och tillbaka om var vi skulle ses.. Jag och Dennis har ju GPS:en som är GRYM! Men

AnnMari som hon heter var inte hemma under kvällen, utan befann sig på möte.. Så efter mycket om och men så tog vi

oss till Los Altos, där mötet hölls och träffade upp dom där istället..
Vi blev lotsade av AnnMari genom Los Altos och hem till henne i Pleasanton.. Å jösses vad flådigt dom bor alltså!

Herre.. Hon berättade senare att hennes gubbe hade fått ett jobb på Sisco Systems och att det gick bra för honom i

karriären.. NO SHIT!?

Eftersom att vi hade suttit i bilen större delen av dagen så blev det inte så mycket mera pratande utan bums i

säng..!

På morgonen så serverades vi frukost klockan 09.00 och vi pratade i timmar, tills det var dags att ge oss av igen

mot nya äventyr..! Det var jätte kul att träffa dom, det var nog mer än tre år sedan sist..

Vi bestämmde oss för att stanna yttligare en natt i SF, eftersom att vi båda (och Casper) gillade staden så mycket,

åsså hade vi ju inte hunnit med att knäppa kort på Golden Gate Bridge, eller besökt Alkatraz.. Så en natt till fick

det bli!
Vi tog in på ett Super 8 motell, som verkligen låg mitt inne i stan! (Downtown som det heter här i staterna!)
Det var ett riktigt nice rum med jacuzzi och grejjer.. Det låter ju mer än va det va, men det bubblade i karet

iallafall ;)
På kvällen så drog vi till ett ställe som hete Pier 39.. Det är ungefär som ett litet tivoli ute på en pir.. Vi

strosade runt lite och hamnade på en liten shoppinggata senare när det började mörkna på.. Då visade det sig att vi

hamnat på Fisherman´s Wharf.. Det är tydligen också en turistgata som man ska gå på när man besöker UNDERBARA SF..!!

När vi vaknade upp på morgonen så drog vi runt i bilen och tittade på Golden Gate Bridge, tyvärr så hann vi inte med

Alkatraz, eftersom att man måste beställa biljetter lååångt i förväg.. Grr.. Sen for vi vidare till Santa Cruz!!





SANTA CRUZE

Vi visste inte riktigt att vi var påväg till Santa Cruz om jag ska vara ärlig.. Vi satt in LA på GPS:en och tänkte

att vi kör så länge vi orkar, så tar vi in på ett motell längs vägen om vi blir trötta.. Efter ett par mil, så

blippade vi in en POI (Point Of Interest) med Starbuck´s.. Lite kaffe skulle inte sitta fel tänkte vi.. Sagt och

gjort, vi följde efter GPS:en och VIPS.. Så hamnade vi på en JÄTTE MYSIG gata.. Eftersom att vi inte hade nån aning

om var vi var så parkerade vi för att sträcka lite på benen och ta en promenad längs den mysiga lilla gatan.. Dennis

som ALLTID ska veta ALLT, stoppar en joggande kvinna och frågar vad det är för stad som vi befinner oss i..

Ehh.. What?

What is the name of this City? repeterar Dennis..

Uhm.. Santa Cruz! säger hon lite frågande och tittar på Dennis som om han inte vore klok!

Ok..

Haha.. Det va sååååå pinsamt.. Aja, det är ändå ingen som känner oss här, så det gör inget!

Vi strosade runt ett tag, och jag hittade den mest UNDERBARA bookshopen! Med ett litet café.. Jag bara måste sponsra

dom med mina pengar, så jag köpte en bok av Marian Keyes, en som jag faktiskt inte läst tidigare..
Vi strosade runt där i godan ro, tills Dennis känner på sig att parkeringen måste ha gått ut snart. Han springer ut

till bilen medans jag står och beställer kaffet inne på Starbucks.. Faaan! Vi har fått parkeringsböter.. FUCK! Boten

är på $35 och Dennis ser när parkerings Lisan drar därifrån.. FAAAAAAN!!!!
Aja, inte mycket att göra åt.. Men det känns inte kul.. Vi satt och muttrade till varanndra i bilen på väg ut ur

Santa Cruz..


LOST HILLS

Efter nån timme så kändes det som om ögonen höll på att ge upp.. Det var dags att ta in på ett motell.. Vi stannade

i en liten by som hette Lost Hills. Charmigt litet ställe, men ett motell, en bensinstation, ett fik och sen var det

nog ingenting mera tror ja.. ;)
Där stannade vi bara över natten.. Gick inte ut och tittade någonting (eftersom att det inte fanns någonting att

titta på..)

Morgonen kom och det var dags att åka till LA!!!!


LOS ANGELES

Vi åkte och åkte och till sist så kom vi fram.. Det var en konstig känsla jag fick när vi närmade oss LA.. Det

kändes liksom inte som om vi var inne i LA liksom.. Det bara va där helt plötsligt..?! Hmmm..

Vi kunde inte checka in på hotellet förrens klockan 15.00 och klockan va nu bara 12.30.. Så Dennis knappade in

Venice Beach på GPS:en.. Sen strosade vi runt där i några timmar.. Det finns sååå konstiga mäniskor längs den

sträckan.. HAHA!! Det är helt otroligt.. Vi satte oss på en liten uteservering och tog en varsin öl.. Casper käkade

lite lunch och sen gick vi tillbaka till bilen..

Eftersom att Dennis skulle upp på morgonen efter, så stannade vi inne på hotellet på kvällen så han skulle vara pigg

och alert på dagen!

Igår så var alltså jag och Casper själva ute och gjorde LA.. Eller iallafall så försökte vi att göra LA, men det

fanns liksom inte så mycket att göra.. Hmm.. vi va ute och promenerade i typ tre timmar, men hittade liksom

ingenting.. Aja.. Vi gick tillbaka till hotellrummet och Casper tog en liten powernap.. Sen gick vi ut igen och till

min stora glädje så hittade jag ett Starbuck´s inte så långt ifrån hotellet.. Vi satte oss där en stund och läste

min bok som jag köpte i Santa Cruz.. Sen gick vi tillbaka till hotellet och väntade på att Dennis skulle komma hem..




HOLLYWOOD


På kvällen när Dennis kom hem så åkte vi till Glendale.. En liten bit bort och käkade på ett Sushi-hak som Nina

rekommenderade.. Det var jätte gott..!!! Mmmm.. Sen drog vi till Hollywood N Highland.. Fast själva shoppingcentret

va ju stängt eftersom att klockan va närmare nio på kvällen.. Så vi gick och tittade på alla stjärnorna längs gatan

istället..! Walk Of Fame rättare sagt! Coolt!




Sen innan vi åkte hem så tog vi en ride upp till Mullholland Dr.. Det är en gata man åker upp på som ligger på ett

berg så man ser ut över hela LA (eller nästan iallafall).. Det var mäktigt!!




Sååå.. nu tror jag att jag har fått med allting som vi har hunnit göra under de här dagarna.. Idag så ska jag och

Casper fara till Universal Studios och kika lite.. ;)

Puss och kram på er sålänge.. Jag hinner inte lägga upp bilder ännu, men det kommer lite senare..!! Måste dra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela