LINA

Kära dagbok..

Casper 5,5+ mån

Publicerad 2009-10-23 00:17:26 i casper

Rörelsemotoriken
Oj, här har det hänt en hel del! Casper kan ju vända sig nu.. Det var ungefär tre veckor sedan han vände på sig själv, och inte långt därefter så började han "åla" sig fram, så nu kan jag inte längre ha honom sittandes i soffan själv.. ;) Det går rätt snabbt för honom att ta sig fram när han väl sätter igång!
Han är väldigt duktig på att greppa saker också, han har tex. lärt sig att ta nappen ur min mun och stoppa den i sin egen!! Hihi

Det har ju ingenting med rörelsen att göra, men för exakt en vecka sedan så fick Casper sin första tand!!! Det är högra framtanden på underkäken som kommit, vilket har gjort att han tar napp nu.. ;D 

Maten
Nu har Casper ätit både gröt, majs, potatis, morötter m.m. Det är jätte kul att prova nya grejjer, men än så länge är Katrinplommon den största favoriten.. Casper hade inte bajsat på sju dagar förra veckan, vilket resulterade i att jag stoppade i honom en hel burk med katrinplommon-puré.. Dagen efter fick jag mig en rejäl present!!! ;)

Bus och Lek
Casper leker rätt mycket med fötterna just nu.. Allting han får tag i stoppar han i munnen.. Katten leker fortfarande med honom och ibland så går det rätt hett till..;)

Talet
Han pratar och pratar, han håller fortfarande på att testa olika ljudnivåer.. Men eftersom att tanden spökar lite så har han oftast någonting i munnen, vilket gör att det inte är lika mycket prat om förut!

Sömnen
Sömnen ja.. Han sover, det råder det inga tvivel på.. Jag tror att det har lite att göra med tanden (ännu en gång) att han vändit och vridit på sig de senaste dagarna när han ska sova, men när han väl somnar så sover han.. Skönast sover han i sin egen säng har jag märkt.. Han ligger ju med mig från ca 05.00 när han vill äta, fram till ca 07.00 sen lägger jag honom i sin egen säng, för då sover han längre och vaknar inte lika ofta..!


Kommentarer

Postat av: JENNY VENNBERG

Publicerad 2009-10-25 21:55:24

Världens sötaste !!

Jag drömde igår natt att han kunde krypa & prata :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-10-25 22:04:24

Sicken fin napp da =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela