LINA

Kära dagbok..

Casper 4,5 månader

Publicerad 2009-09-18 09:06:14 i casper

Rörelsemotoriken
Vi kämpar på med att ständigt försöka ligga på mage, vilket absolut inte är någon vidare hit! Det går bra ett litet tag, men sen är det kört!
Han har ju alltid varit stark i nacken, så det råder inga tvivel på att rörelseförågan är nedsatt på något sätt, men det är det där med att vända sig som inte riktigt kommer.. Tips?

Maten
Det är fortfarande tutte som gäller. Fast inte alls lika mycket som förut, det finns liksom så mycket annat runt om kring så ofta får jag påminna honom om att det är dags att käka.. 
Vi har även testat lite mild havregröt på kvällen.. Det är verkligen en höjdare.. Jätte mumsigt, och framför allt jätte mysigt att äta tillsammans allihopa!

Bus och Lek
Det är ett ständigt ett leende på dessa små läppar, sällan några sura miner, om det inte handlar om mat givetvis! Busar och leker gör vi mest och bäst inne i "Caspers rum", vilket ser ut som ett smärre bombnedslag, utan tapeter och endast spångolv.. Men det går rätt bra ändå, vi har löst det med en 60 madrass som ligger mitt på golvet, där ligger han och leker med sitt babygym och alla vunna gosedjur från Grönalund härom helgen! När det kommer till skratt så är det ofta Svinto (katten) som står för det mesta! Dom gillar verkligen varanndra.. Katten tvättar Casper medans Casper klappar katten..

Talet
Har bubblar på som bara den.. Finns ingen hejd! Det gurglas och skriks, fast på ett gulligt sätt ;) Jag tror att han precis har kommit underfund med att rösten har olika tonlägen och ljudnivåer, så det är en fröjd för örat!

Sömnen
Casper har inga som helst problem att gå och lägga sig på kvällen runt 20.00! Det är faktiskt riktigt skönt.. Förut så brukade jag somna tillsammans med honom och amma honom till sömns..
Men nu känns det som att han behöver lite tid för sig själv innan han somnar, så jag matar honom i soffan i vardagsrummet, sen bär jag honom till sig egen säng, där ligger han och pratar en stund, sen blir det tyst...
Runt 24-01 så vaknar han och är hungrig, så då ammar jag honom tills han somnar, så bär jag honom till sin egen säng.. Runt 05.00 vaknar han en sista gång och vill ha mat, fast när han ätit klart så har jag oftast somnat före honom, så då får han ligga med oss i sängen och vakna på morgonen!


Kommentarer

Postat av: lindha

Publicerad 2009-09-18 21:39:01

Underbar bild på en så söt kille kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela