LINA

Kära dagbok..

Dagis dag 2

Publicerad 2010-08-25 20:25:55 i casper

Jaha.. Det här med dagis verkar inte vara så himla klurigt som jag trodde att det skulle bli.. Casper trivs som fisken i vattnet, så det är nog mest jag som är nojjig över det hela!

Idag så började vi dagen ute på gården och hade en liten samling, där vi gick igenom dagens schema.. Sen var det dags för Casper att ta sitt första adjö tyckte fröken!! Mina tankar kring detta är väldigt svåra att få ner svart på vitt, men i korta drag så känndes det som om någon slet ut mitt hjärta ur bröstkorgen och slängde det på marken och stampade på det.. Det är ungefär så det kändes! Casper däremot hade inga som helst problem med att se mamma gå bakom husknuten och vara borta i nästan en timma..!!

När det var dags för lunch så fick mamma komma fram ur sin gömma (läs: personal/fika-rummet) och hjälpa till vid matbordet. I dag bjöds det på Köttbullar och makaroner!!

Under vilan så fick Casper sove i det stora rummet tillsammans med de gamla dagisbarnen, och så fort han hade somna så var det dags för mamma att försvinna igen.. Jag fick order om att gå till fikarummet igen och invänta fröken om det skulle uppstå problem under tiden mamma inte var närvarande.. Minuter blev till timmar och fröken dök aldrig upp.. Så efter tre timmar i fikarummet så var det dags för mamma att hämta Casper för då var dagis slut för idag!

Så imorgonbitti ska vi säga hejdå redan vid grinden.. :S Men det är som sagt mamma som har mest problem med separationen !!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela