LINA

Kära dagbok..

Blåbärsmuffins

Publicerad 2010-09-27 22:02:20 i kreativt

Det var värst vad jag va duktig och kreativ idag.. Förtrollning av barnmatsburkar, skogspromenad, blåbärsplockning och muffinsbak.. Hehe 

Efter vår lilla vistelse i skogen idag så fick vi med oss lite blåbär hem.. Väääldigt lite blåbär! (Tur att jag hade lite frysta blåbär i frysen.. hihi)

Vi bestämde oss för att baka muffins Casper och jag. Och rackarns va goda dom blev!!





Recept på världens godaste blåbärsmuffins!

Smet för ca 12 STOOORA muffins eller typ 20 st små!

50 g smör
3 ägg
2 dl strösocker
1 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 dl bär.. dvs. Blåbär!

Garnering:
Blåbär

Gör såhär:

Sätt ungen på 225 grader. Lägg ut pappersformarna på en plåt. Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjölk och smör. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det i smeten. Lägg bären i formarna och klicka i smeten. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min för STOOORA och ca 12 min för små. Låt muffinsarna svalna! Mums!
 



Kommentarer

Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Publicerad 2010-09-27 23:41:30

vad gott! :D

Postat av: FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Publicerad 2010-09-28 09:40:55

MMMMMMMMMMMMMMMM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela