LINA

Kära dagbok..

Skogsmulle möter Baywatch...

Publicerad 2010-09-17 16:38:42 i mitt liv i bilder

Jag och Casper bestämde oss för att ta en liten promenad ute i skogen idag.. Pröva lyckan att kanske hitta en å annan kantarell kanske.. Pyts! Det finns ju inga kantareller i skogen där jag bor!!! (Eller iallafall inte längs stigkanten..) Vi va nämligen inte så amisiösa att vi traskade ut i blåbärsris, stock och sten ;)

Inga kantareller blev det, men en himla massa blåbär!






Tyvärr så va det inte det enda som hände oss ute i skogen idag...

Längs stigen fanns nämligen en liten tjärn.. Fast det va en del skog emellan..
Efter ett tag så uppenbarar sig tjärnen allt mer och mer, tills den når ända fram till stigen vi går på..

Jag ser hela senariot framför mig innan det händer.. Casper går ca 5-6 meter framför mig, så jag börjar småspringa.. (Han älskar ju vatten..)
Han får syn på vattnet och börjar trippa på extra fort.. -Neeeeej.. neeeeej... Staaaaannaaaa!!!!

Casper har ju en tendens att springa så fort jag säger stanna.. Och det gjorde han även denna gång..

Precis när han kommer till kanten så halkar han till och trillar rakt ner i vattnet!!
Jag som nu befinner mig ca 2-3 meter därifrån, hoppar i och lyckas kasta upp honom på land igen..
Han bara försvann under vattenytan.. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!!

Det var så djupt att jag sjönk ner till bysten ungefär.. Så efter att jag fått upp Casper (Hur jag nu lyckades med det..?) Så var problemet att komma upp själv.. Fastnade med foten gjorde jag också.. Ont som faaaaan gör det!!

Nu är vi iallafall hemma och har badat oss rena och slängt in våra bajsluktande kläder i tvätten!!!

Kommentarer

Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Publicerad 2010-09-17 17:26:57

Åh! Usch vad läskigt! o.O

Tur att du fick tag i honom..här satt jag nästan med hjärtat i halsen..pust



Men annars så verkade som ni hade en jättemysig promenix i skogen ^^

Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Publicerad 2010-09-17 20:17:03

Svar:

Kan tänka mig det ^^, hihi..



Aaaaaaah..smart! ^^, Skulle också ha gjort det om jag hade någon som står mig nära eller nåt som ska ha barn snart då hade jag också gett kläderna men tyvärr så har jag inte den möjligheten :)

Postat av: FLOOSAN

Publicerad 2010-09-17 21:06:35

Obehagligt, tur att det gick bra!

Postat av: Fina Frun

Publicerad 2010-09-18 00:32:40

vad otäckt! Tur att du var snabb så det gick bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela