LINA

Kära dagbok..

Lchf

Publicerad 2012-02-24 08:36:16 i dagbok

Jag har inte berättat det tidigare, men jag försöker hålla en LCHF-diet (Low Carb, High Fat)! 
Ingenting överambisiöst! Har hållt på i snart två veckor..

Varför jag började med den dieten var för att jag gått och blivit sockerberoende.. Uscha!
Det blir liksom så enkelt att bara springa i skåpen när man går här hemma. Farligt! 

Då fick jag höra att en Lchf-diet kan göra att man tappar sockersuget. Och vet ni vad..

Det hjälper!

Jag känner inte lika stort sug i att springa och käka upp barnens lördagsgodis längre! Känns skönt!

Ett extra plus i kanten är ju att Michelindäcket som fastnat runt midjan också minskar (förhoppningsvis)
Ingenting som jag märkt av än så länge..
Jag äger nämligen ingen våg och kan därför inte veta exakt.
Vettigare att gå efter spegeln, än vågen, har jag hört!


Så här kan alltså en frukost se ut numera!

¤ Två ägg
¤ Yoghurt - med nån go smak
¤ Müsli - Gärna en som du själv blandat ihop! (Dock inte med havre i)
¤ Några koppar starkt svart kaffe!

Jag hade ju egentligen tänkt att ta en bild på frukosten idag, men jag va så ursvulten uppenbarligen att knappt äggen fick koka klart!
Kan bjuda på en bild på en kopp svart starkt kaffe till alla er som tidigare inte sett en sån.





Ha en bra dag allihopa!


Kommentarer

Postat av: Jasmin - Halmstads största blogg.

Publicerad 2012-02-24 14:34:02

Hejsan gillar din blogg, kommer nog följa den! :)

Hur mår du? :)

Postat av: Lina Nilsson

Publicerad 2012-03-02 02:54:31

NO, passa sig för kolhydraterna! Akta dig för att äta onödiga mjölkprodukter, dessa innehåller mjölksocker och påverkar viktnedgången. Dessutom är nästan all smaksatt yoghurt fullproppad med socker. En superduper fiffig LCHF nybörjarregel är att aldrig äta en produkt vars kolhydratsmängd överstiger 5 gram per hundra gram. Bara att glutta igenom innehållsförteckningen på allt i kylskåpet. Jag har inte rört på mig ett skit och gått ned 40 kilo så fungerar gör det ju. P&K!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela