LINA

Kära dagbok..

Söndagsmiddag och bastubad

Publicerad 2013-02-17 21:22:09 i mitt liv i bilder

Ligger för tillfället i sängen och nattar barn nr 2 :) Vi är precis hemkommen från svärmor och svärfar efter en mysig söndagsmiddag och bastubad! Vi käkade korvstroganoff med ris som jag och Dennis lagade, sen bjöd vi på Äppelpaj med vaniljvisp till dessert! Mums!

Efter maten (eller rättare sagt, mittemellan rätterna så smög jag ner..) vankades det bastubadning! Guuuud så skönt det var!!

Idag har jag ägnat mestadels av dagen åt att rensa bland kläder i barnens rum.. Jag hann med ungefär halva, tills jag av någon outgrundlig anledning satte mig i soffan å blev sittandes där! Varför? Varför försvinner hela suget av att städa och fixa av att bara ta en ynka-pytteliten-yttepytte-paus??
Aja, så nu ser hela huset ut som Beirut! Men vet ni va? Det skiter jag i.. En vacker dag så kommer städsuget tillbaka, och då tar jag tag i eländet då istället! Sådetså!

Under min ynka-pytteliten-yttepytte-paus var jag inte helt passiv. Jag lärde mig tex att göra inbakad fläta på bångstyriga 2,5 åringar i trots (se bildbeviset nedan)! Plus att jag hann med att färglägga både Bamse, Hello Kitty och måla en och annan bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela