LINA

Kära dagbok..

Dagmamma VS Dagis????

Publicerad 2010-06-01 11:38:05 i dagbok

Nu sitter jag här med VÄRLDENS snällaste lillasyster som hjälper mig med att göra ordning mina broschyrer till Born To Be Wild..!!

Ringde till Kommunen idag och hörde efter hur det kommer att bli med plats till Casper osv. Då visade det sig att jag bara hade privata alternativ.. Alltså bistår inte kommunen med köhjälp.. Jaha.. Hmm! Hur gör man då? Varför får man ingen information om sånna här saker?

Jag fick iallafall ett kommunalt alternativ som jag har tio dagar på mig att svara på.. Så nu gäller det att leta bästa alternativet för Casper...

Dagmamma eller Dagis?

Vad tror ni?



Hur som helst så tycker jag att man borde få mera information om barnomsorg än man får.. För det handlar ju ändå om att min guldklimp ska ha det så bra som möjligt!!!

Nej, nu ska jag leta lite inspiration till min broschyr!!!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-06-01 13:48:33

Oj, ingen aning! Känns bättre med dagis, men vet inte varför. Är väl blandad ålder hos dagmamma och på dagis brukar det finnas "småis" för de yngre barn.



Hur länge var det du gick över med Casper? Har för mig att det var ett bra tag... Blev du igångsatt eller startade det av sig själv? Hoppas allt är bra med er! Hade varit sååå kul att komma ner en sväng i sommar med bebis men ser mörkt ut för stunden då vi har flytt med tillhörande renovering i juli :S Kramar!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-01 14:46:34

dagmammor behöver ej följa läroplanen inte privata förskolor heller. Inom kommunal verksamhet är detta ett måste.

Postat av: Sara

Publicerad 2010-06-02 11:34:40

Haha snacka om att kika ut på målsnöret! Hoppas våran lillis också gör det, fast det skadar inte om det inte är precis på målsnöret ;-) Och att det gick fort också... Inga förkänningar/tecken på att det var på G dagarna innan? Här får vi ju vänta 21 dagar över tiden om allt ser bra ut innan vi blir igångsatta, suck... Kommer grina till mig en tidigare igångsättning om vi hamnar i det läget att det behövs!

Postat av: simone

Publicerad 2010-06-03 14:39:11

min mamma har varit dagmamma hela min uppväxt och själv har jag arbetat på dagen, ur min egna erfarenhet så föreslår jag dagmamma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela