LINA

Kära dagbok..

Tattoomässan, Formex, åsså bröllop på det..!

Publicerad 2009-08-28 13:40:53 i dagbok

I helgen så är det full rulle verkligen!

Jag funderade ju på att gadda mig på tattoo mässan idag, men jag tror inte att jag kommer att hinna eftersom att jag har en så seeeg gubbe till pojkvän.. Har suttit och väntat på honom i snart tre timmar, men just nu så ligger han på soffan och sover.. Casper sover också, så jag har sprungit runt här och diskat, tvättat städat.. Måste passa på när min underbara sover (Casper alltså!) Hehe

Nej, jag tror inte att jag kommer att hinna med Formex mässan iår, eftersom att man måste bli inbjuden av en utställare för att kunna komma in.. :( Åsså kostar det 200:- och jag som ska spara pengar!

Måste prioritera!
Jag hatar att prioritera!


Nej, nu ska jag ta och planera lite mera.. Jaa.. Det har jag inte berättat...

Jag ska, eller rättare sagt VI ska, ha dop för Casper! Jag håller på att ringa till en präst för att se när det finns tider, men det är inte lika lätt som det låter.. Jag har hållt på å ringt i snart två dagar och lämnat meddelande, men ingen som ringer tillbaka.. Är det så stressigt att vara präst?

Jag har kommit en bit in på planeringen, såhär ser det ut hittills:
Jag har skrivit en gästlista (som borde kortas ned en aning)
Jagat präst!
Sen har jag skissat lite på dopinbjudningar
Dukningen
har jag en svag aning om hur jag ska göra
Bodil ska troligtvis sy en dopklänning (eller så hyr jag en av kyrkan för 200:- ?)
Jenny ska fotografera (fast det vet hon inte om ännu!)
Någon stackare ska ju spela/sjunga för oss i kyrkan också.. Nån frivillig?
Sen vet jag inte om man ska ta "efter-dopet-fika" här hemma, eller om man ska ta det i någon lokal? Har kikat runt lite på nätet och enligt de flesta så är det tradition att ha fikat hemma efteråt! Det tycker jag låter som en bra idé!

Finns det någon där ute som har några tips på hur man går till väga när man har dop så är jag väldigt öppen för förslag!

Nej, som sagt, nu ska jag ta och fortsatta jaga min präst!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-08-30 00:29:24

nar blir dopet?? :))

Postat av: Elinn

Publicerad 2009-08-31 16:01:21

mysig blogg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela