LINA

Kära dagbok..

Island dag 1

Publicerad 2009-11-09 00:59:11 i dagbok

Idag så anlände vi alltså på Island! Vi blev upphämtade vid flygplatsen för att komma till vår hyrbilsfirma.. Där fick vi signa lite papper, efter lite pappers arbete var det bara för oss att göra en rivstart med Mazdan!

Vi letade med ljus och lykta efter vårt Guest House som vi bokat på internet, natten innan vi anlände här på ön! Dennis körde och jag fungerade som kartläsare, eller iallafall höll jag i kartan! ;) Det där med karta är inte riktigt min grejj.. Men nu har jag fått lite mera pejl på kartläsning!!!

Till slut hittade vi iallafall vårt lilla GuestHouse! Einholt Guesthouse som det heter.. Riktigt fint är det.. Vi har platt teve, fräsch toalett med dusch, och det bästa av allt ett eget kök!! Det stod till och med frukost till oss i kylen som dom bjuder på! Kaffekokare, Micro, Teve, Vattenkokare, kylskåp, brödrost you name it, we have it!

Efter att vi installerat oss på rummet så tog vi Maztan ut på en liten tur.. Vi bestämmde oss ganska snabbt för att dra iväg och shoppa lite lunchmackor till morgondagen, eftersom att vi skulle sitta i bilden mestadels så var det säkrast att vi hade lite färdkost.. Sagt och gjort, vi for till KRONAN! En mataffär med bra priser! Där handlade vi lite ägg, bacon, ost, skinka till våra gigant mackor!!

Efter shoppingen tog vi oss bort till Laugurvaugur, den mest populära "strosa runt-gatan" här inne i stan!
Där gick vi in på en as-mysig liten restaurang där vi käkade lite snabbt.. Casper va über-trött eftersom att klockan va drygt nio på kvällen, vilket hans ansvarslösa idioter till föräldrar inte kom på förrens han va inne på sista versen inne på restaurangen, och då hade vi bara hunnit beställa förrätten! Haha...

Jag måste säga att här på Island har dom verkligen sååå jäkla fina hus! Heeelt otroligt vad jag är imponerad!! Det ena huset är ännu finare än det förra och jag får inte nog! Dennis håller på att köra av vägen varje gång jag skirker om va fina hus det är längs vägen! ;)


Senare samma natt:

Jag ligger och drömmer om att det tjuter som bara den av någon anledning.. Och helt plötsligt så vaknar jag av att Dennis står i kalsonger och är på väg ut i korridoren! Då inser jag att det inte är någon dröm.. Brandlarmet går och jag hör röster ute i vår korridor.. Va fan händer? Dennis springer ut och ser efter vad som hänt.. Springer sedan in till mig och berättar att han inte ser någon rök, men att det finns en brandfilt i köket som jag bara blöter upp i vasken.. Sen springer han ut i korridoren igen..

Där ligger jag med Casper i famnen och vet inte vad jag ska ta mig till.. Det enda jag kunde tänka på var hur jag skulle få ut Casper helskinnad!! Vad skulle jag mer behöva ta med mig? Herre min skapare.. Tankarna flög runt i huvudet och hjärtat började slå allt snabbare...

Dennis kommer in full i skratt och berättar att en tjej som bor två rum bort ifrån oss har stått och lagat mat mitt i natten.. Utan någon vidare framgång.. ;) Hahaha..

Även fast det inte va så allvarligt, så fick jag mig en redig tankeställare.. Sen somnade jag om, som om ingenting hade hänt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela