LINA

Kära dagbok..

The Redwoods, California!

Publicerad 2009-11-13 06:00:34 i dagbok

Idag vaknade vi rätt tidigt också, men somnade om efter ett tag och försov oss lite istället! ;)

Vi käkade lite frukost på en äkta Breakfast diner.. Ägg omelett, potatis, soup av nått slag m.m. Mätt som attan blev vi och orkade knappt ta oss därifrån!

Efter en liten stunds åkande så kommer vi plötsligt fram till en vägspärr och blir stoppade av en "konstapel" eller nått.. Han frågade om vi hade någon fresh fruit or vegetable (frukter eller grönsaker).. Nej, sa vi undrande.. Alright! You´re good to go..

Ehh... va?

Well, if you would have any fruits or vegetable that is rutten and throw it out the window, it could spread bacterias and desises!

Ehh.. okej? Tack då..

Sen åkte vi vidare! Dom tycker alltså att man inte ska ta med sig frukter eller grönsaker från andra delstater in till Californien!? Haha..

Hursom helst.. Nu är vi inne i Californien, Eureka.

Idag har nästan hela dagen gått åt att vandra runt ibland de berömda skogarna The Redwoods!
Det är så svårt att beskriva med både ord och bild.. Dessa otroliga träd är så stora att det inte går att förstå.. Nog visste jag att de va stora, men inte såååå stora!


Nej, nu ska jag sätta mig ner och ladda upp lite bilder på träden!!!

 

Kommentarer

Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Publicerad 2009-11-13 16:37:04

Trillar in! :)



Jag har likadan kamera - jag tycker att den är grymt underskattad - är jättenöjd :)



Ha en trevlig helg tjejenn! :)

Postat av: Sara

Publicerad 2009-11-14 11:47:46

Haha, så det kan gå va? Så den där festen vi skulle dra när du slutade amma får vi nog skjuta upp lite längre... ;-) Åååååh nu är ni på ännu ett ställe där jag vill vara!!! Gud så underbart! Var tvungen att ropa till Robert och berätta hur exemplariskt Casper sköter sig under era resor, får hoppas vi har lika mycket tur! För övrigt jättefin bild på Casper och pappa framför fyren.

Postat av: Emo

Publicerad 2009-11-18 19:16:10

Aah, Eureka, och redwoods!! Pirra lite extra i magen nar jag laste ditt inlagg, blev forflyttad tre ar tillbaks i tiden.. Vackraste platsen, helt enormt, gar inte att forestalla sig utan maste upplevas! Lite avis jag e pa er nu, fortsatt njuta (och rapportera!) av semestern. Puss pa familjen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela