LINA

Kära dagbok..

Dagens shopping !

Publicerad 2010-09-16 20:38:17 i shoppat

Det blev lite shopping idag trots allt !



Jag köpte 3-pack trosor också, as snygga! Men dom blev inte så bra på bild..

Min sambo är ju ekonomiansvarig här hemma (eller ja.. överallt för den delen!) Och han säger jämt att vi inte har några pengar..
Så här om dagen när jag och min granne va ute och fikade så fick jag lite små-ångest när jag unnade mig en latte för 34:-, när en enkel kopp kaffe med mjölk gick på 22:-..
När jag senare på eftermiddagen kommer hem.. Tror ni inte på faàn att karljäveln köpt en BIL (en sketen Ford Sierra för 2000:-)!!!

Är det då så konstigt att jag har svårt att veta när vi har liiiite pengar eller jätte liiiite pengar eller som han säger INGA ALLS! När han helt plötsligt köper bilar till höger och vänster.. Näe!

Så summan av kardemumman är att när jag väl shoppar, så gör jag det på ICA MAXI!
Där ifrågasätter han aldrig vad saker och ting kostar.. Jag har ju nämligen ansvaret för maten och hemmet, vilket gör att jag har free access till ICA-kortet och kan handla i princip vad som helst..
För tack och lov så har ju ICA MAXI både kläder, skor och smink ;)

Ett hett tips till alla där ute som inte vill bli ertappade av era partners !

Kommentarer

Postat av: Johanna - mamma till Leia

Publicerad 2010-09-16 20:51:25

sv: tack :)

Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Publicerad 2010-09-16 20:57:48

Svar:

Köpte den på Lindex idag :D hihi..me löööv dödskallar ^^, hahahaa..



Aaah men sortera lite så får du plats ;) hahaha..egentligen så får jag inte helelr plats med nya kläder eftersom lillebror har ärvt en del men jag råkar klämma in där lite nya kläder då och då (eller ofta då;)) hahahaha..



Haha ja det lät lite konstigt men man ska inte förvåna sig om det är så xD haha..



Ang om ditt inlägg..

Gud vad snuskigt! Du lät precis som mig! Så där säger min karl JÄMT att vi ihar "lite pengar" och poff så kan han spotta fram pengar tex till en ny soffa o.O hahaha..

Är du min andra jag eller ? :P haha'



Kramis!

Postat av: FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Publicerad 2010-09-16 21:21:08

Hahahahahahahaa

Postat av: Emelie - ensamstående mamma till Wilma

Publicerad 2010-09-16 22:16:19

smart tips haha :D



svar:

Haha, ja det blir mycket mer tvätt än vad man tror. Jag tvättar ungefär var femte dag och då är tvättkorgen överfull ;) och då är det bara mina och Wilmas kläder.



Ja, jag tycker också att det är jätte intressant :) Tack! :)

Kram!

Postat av: Karin - AlicesMamma

Publicerad 2010-09-16 23:13:23

Hej! Vilken fantastiskt härlig och snygg blogg du har :) Stort tack för att du kikat in hos mig så att jag fick möjligheten att hitta hit! Ser att det vankas bebis när som helst nu - spännande!



Dina köptips ovan går inte av för hackor. Men jag har inte testat dom. Aldrig ;)



Kram & god natt!

Postat av: Fina Frun

Publicerad 2010-09-16 23:36:35

hahaha, bra tips ;) har också en man som inte alltid är överrens med mig om vad som är nödvändig shopping!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela