LINA

Kära dagbok..

Dagis dag 3

Publicerad 2010-08-31 09:44:03 i dagbok

Ja, Caspers tredje dag på dagis gick galant! Inga som helst problem sa fröken ;)
Så det finns inte så mycket att berätta om.. :)

Jag och Dennis däremot for ju vidare in till stan efter att vi lämnat av Casper på dagis.. Jag fick ju beskedet i början på förra veckan att magen inte riktigt växt som den ska.. Barnmorskan sa att det inte va någonting att oroa sig för. Kan ju bara vara så att jag gått ner i vikt..! Men hon tyckte ändå att vi skulle göra ett ultraljud för att vara på den säkra sidan!

På ultraljudet så visade det sig att lillskruttan sköter sig oklanderligt där inne! Hon ligget på ca: 2700g alltså mitt på "normal-kurvan"! Kändes VÄLDIGT skönt att få ett sånt besked efter en veckas oroande!
Barnmorskan bekräftade också att pyret där inne är en liten tjej ;)

Ja, nu sitter jag här och ska alldeles strax till att städa och tvätta lite.. Casper är på dagis och Dennis på jobbet så då gäller det att passa på!

Imorgon bär det av till Arbetsförmedlingen också.. Lååååång historia! Men i korta drag så tycker Arbetsförmedlingen att jag borde ut på arbetsmarknaden nu i tre veckor eftersom att jag blev uppsagd under min mammaledighet.. Så för att bli berättigad a-kassa så ska jag stå till arbetsmarknadens förfogande och vara aktivt arbetssökande...

Kommentarer

Postat av: Spiderchick

Publicerad 2010-08-31 10:08:58

thanx för snäll comment, bidde mycket glad :)

Postat av: Sara

Publicerad 2010-08-31 10:18:34

Duktig Casper som klarar dagis galant! Och duktig mamma som klarar av det! Mysigt med extra UL. De trodde ju min bäbba skulle vara mini och långt under 3 kg. Hon kom ut på 3700 g och 52 cm. Sååå mini var hon ju inte!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela