LINA

Kära dagbok..

Ansökan om Arbetslöshet...

Publicerad 2010-09-03 10:48:54 i dagbok

Måste bara få skriva av mig lite... Gaaahhh!! Jag blir galen!!!

Jag har full förståelse för att ni inte kommer att läsa igenom hela texten eftersom att den är såååååå jävla tråkig..!!

Pratade precis med Unionens A-kassa!

Jag blev ju uppsagd här för ca 4-5 mån sedan, för att företaget som jag jobbade för "gick i konkurs".. Låååång historia.. Hur som haver så sitter jag här nu i en lite knivig situation - som min handläggare på Arbetsförmedlingen uttrycker det.. Nåväl..

Jag har fått en blankett om Ansökan om arbetslöshet som jag ska skicka in till A-kassan för att få ut ersättning under den tid som jag nu kommer att vara heltids arbetssökande. D.v.s under en månads tid, eftersom att bebis v 2.0 anländer om ca: tre veckor..

Anledningen till att jag ringer till A-kassan är för att jag hade en del frågor om hur den här j*la blanketten ska fyllas i.. Så efter ett tag så får jag reda på att detta är bara en blankett av 6 som ska in!?

What????

Ja, först ska jag skicka in blanketten för Ansökan om arbetslöshet, tillsammans med, Arbetsgivarintyget och Beslutet om garantilön (vilket jag inte har, eftersom att företaget gick i KK och jag va hemma och va mammaledig så har jag aldrig sett röken av varken eller..) Jaja, inte nog med det, så ska jag även skicka in Bevis på föräldraledighet från försäkringskassan (jag måste alltså kontakta försäkringskassan för att få även denna blankett för att sedan skicka den till A-kassan) sen är jag ju delägare i ett företag också, vilket gör att jag måste skicka in Arbetsintyg för företagare + Begäran om utlämning av uppgifter från skatteverket...

Fattar ni vad jag menar...!!!!

Nej, jag är inte bitter.... 


 

Kommentarer

Postat av: FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Publicerad 2010-09-03 12:31:04

Men åhhhhh ! Vilka trökiga människor ... OCH trökiga blanketter ... !

Postat av: Emily

Publicerad 2010-09-04 00:11:19

Usch, vad surt! =/ Blir riktigt irriterad på hur "systemet" fungerar ibland..

Jag hoppas allt löser sig för dig!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela