LINA

Kära dagbok..

Angry Birds

Publicerad 2012-11-23 21:43:51 i mitt liv i bilder

Just nu kretsar allting kring Angry Birds!!

För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en app (och för er som inte vet vad en app är i dagsläget bör kolla upp det snarast!)
Hur som.. Var va ja, jooo..
Angry Birds är alltså en app med ett spel där en massa elaka fåglar försöker "slangbella" iväg sig för att mosa grisar i rymden osv....

Casper har utvecklat ett väldigt stort intresse för dessa elaka fåglar..

Tidigare har allting kretsat kring Blixten F*cking McQueen, men till allas vår förtjusning har nu denna besatthet av bilen övergått till elaka fåglar i en iPhone/iPad-app!

Mamman och pappan gör nu allting för att gå son son till mötes genom att köpa leksaker, kläder och allting annat dessa elaka fåglar pryder.. Men herregud!

Vad håller vi på med??

Jag tror att vi föräldrar är dom som verkligen har problem!! Har du någonsin googlat Angry Birds? Det finns ju huuuuuur mycket som helst! Känner att det pirrar till i magen varenda gång jag hittar på en snygg tröja/påslakan/badhanduk..
Samma sak sker fortfarande så fort jag får syn på en Blixten McQueen pryl av nått slag?

Stoppa mig någon!! Haha

Är det vi föräldrar, eller barnen, som är besatta av dessa oerhört uppmärksammade fantasifigurer?

Casper fick iallafall sina första (förmodligen inte sista..) Angry Birds ikväll. Och ni kan ju gissa om pappan ligger på topp just nu!! :)

Till och med tomten får svårt att klå detta!

Just för tillfället så sitter Dennis framför datorn och jag sitter och smuttar Amarone och hjälper Tomten på traven..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

En fotointresserad tvåbarnsmor från Edsbyn. Bor numera i Stockholm och förverkligar drömmen om ett eget hus!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela